patriarkatet.

Idag på samhällskunskapen pratade vi om olika samhällsproblem, vi hade i uppgift att lista vars 10 stycken samhällsproblem som vi tyckte var viktigast. Många tyckte miljöförstöring, någon tyckte näthat (förstod inte riktigt vad hen menade, hen lät som en flashback:are...) och jag tyckte patriarkatet såklart :) Eller jag sa inte patriarkatet, men jag tyckte att jämställdhet och jämlikhet var två ämnen, som vävs samman med många andra samhällsproblem, som det är brist på. Här på DA INTERNETZ, kan jag sitta och formulera mina åsikter och tankar huuuuuuur länge som helst, just för att det ska komma fram rätt, MEN i verkligheten, bland människor jag inte känner, så sluddrar jag ut rätt saker men i fel jävla ordning samtidigt som jag blir högröd i ansiktet och skakar i hela kroppen. Det hjälper ju inte då direkt när det sitter en liberal (OBS! har inget emot liberaler, bara sådana som förnekar strukturer och som kräker ut åsikter när hen verkar inte besitta kunskaper inom ämnet) och förnekar könsroller och tycker att snacket om jämställdhet har gått för långt... Speciellt när hen använder argumentet "JAG har inte upplevt en könsrollsbunden uppväxt" eller argumentet "Vadå? En tjej kan välja att jobba inom industri om hon vill" när vi diskuterade att det inom sjukvården är sjukt (pun intended) kvinnodominerat och "råkar" då också involvera låga löner. 
Man ba please:
På grund av sådana människor har jag inte orkat skriva något om mina "rabiata feministåsikter", eller jag har inte ens orkat bilda mig en åsikt om något på jävligt länge. För palla när folk inte fattar.'
Men please kom ihåg detta:

unicorns
Postat av: julia

åh fan. vad frustrerande.

but GURLS RULE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: they sure doooooo
None None

2013-01-21 @ 19:53:58
URL: http://lethologica.blogg.se
Postat av: manda da manda

KLAPPKLAPPKLAPPKLAPP

Svar: <3
None None

2013-01-21 @ 21:58:45
URL: http://mandadamanda.blogspot.com
Postat av: Tinna

Du är så smart och fönuftig älskade kompis

Svar: <3
None None

2013-01-23 @ 17:38:07
Postat av: Malin Aurora

Hejja dig!

2013-01-29 @ 09:15:18
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Rebecca

HA! bästa jag sett

2013-02-07 @ 16:45:46
URL: http://magpie.blogg.se

kommentera inlägget här

Unicorn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0