coolio.

hej swaggers. har FAKTISKT inte alls suttit vid datorn mycket idag. *imponeradavmigsjälv*
saker jag gjort istället:
- gått 30minuters promenad
- gjort omelett till brunch
- städat rummet (:OOOOoOoO)
- gjort middag
- bakat muffins
- börjat läsa om harry potter & de vises sten
- följt med mamma för att hämta släktingar i lund (som annars bor på grönland)
- och nu ligger jag här och lyssnar på alex schulmans och sigge eklunds podcast.
BTW. Såg klart Roswell igår, bölade som fan och ni MÅSTE se den serien. okejbratackhej.

.

via min tumblr.

jantelagen skiter vi i.

HÄR ÄR EN FILM OM MIG GJORD AV MIG. Nä, skoja. Den är gjord av Ullis. Står nog för alla visningar själv, för jag är så självupptagen. Älskar förresten hur jag ser ut som en våt hund på Emmaboda.

29 maj.

Thaimat, cola och två finisar till vänner i en stadspark omringad av snorungar som precis sprungit och/eller skulle springa kalvinknatet. Nåja. Efter Lund körde Ullis hem mig och hon stannade en stund och tillsammans med mamma talade vi om festivalminnen. Fin dag.

roswell.

alltså <3

#tafs

Just nu berättar kvinnor om hur de blev tafsade på i ung ålder och hur de fortfarande blir tafsade på, under hashtagen tafs på twitter. Första gången jag blev tafsad på var jag elva, jag gick förbi en full 50-årig gubbe och han passade då på att smälla till mig på rumpan. Helt ställd, gjorde jag inget, jag sa inget. Och vadfan skulle jag säga? Vadfan skulle jag göra? Idag hade jag nog blivit lika jävla ställd trots att man tänkt många gånger på hur man skulle reagera annorlunda. Ex. för någon månad sen blev jag tafsad på rumpan, igen, och då vände jag mig om och tänkte, i en hundradelssekund, på att ta tag i hans äckliga, besudlade, ollonbetäckta paket i ett försök att krossa skiten. Men det gjorde jag inte. FÖR JAG SKA FAN INTE ENS BEHÖVA TÄNKA SÅNA JÄVLA TANKAR. Jag ska fan kunna shake:a röv så inihelvetes mycket att celluiliterna blir chockade och gömmer sig, UTAN att ens tänka: "Om en kille tafsar på mig nu så ska jag göra pulvermos av hans jävla pungkulor."

Sen läser jag om de tjejer som, i LÅGSTADIET, blev tafsade på och hur de fick skäll av lärarna när de gav tillbaka. För lärarnas ursäkt till killarnas beteende var "Han gillar ju dig, ta det som en komplimang." Vilket jag också råkat ut för, eller jag blev inte direkt tafsad på men två killar höll hela tiden på att knipas, brottas, knuffas osv. med mig. När jag sa till fröknarna ursäktade dem sig med "Han är ju kär i dig, han vet bara inte hur han ska visa det" så jag tog tag i skiten själv. För en dag blev jag så jävla trött på skiten så jag sparkade ner den ena killen. DÅ JÄVLAR BLEV DET FART I LUCKAN, TELEFONSAMTAL TILL MORSAN GJORDES DIREKT. Det enda min mamma sa var: "Det var på tiden."
Illustration av Nanna Johansson/Fulheten.com

För att inte tala om gammalt, hederligt ofredande... En gång satt jag och två av mina vänner i en busskur, i en liten byhåla, vid en stor jävla motorväg. Vi lägger märke till att en man går över bron till andra sidan vägen och fortsätter sedan prata sinsemellan. Efter ett tag märker vi att mannen hade satt sig bakom en buske, där på andra sidan vägen och tittade mot oss. Jag säger: "Haha, det ser ut som han runkar...... Vänta lite, han sitter där och runkar." 
Nu var inte det så farligt, för vi var tre stycken och vi tyckte det var jävligt obehagligt och äckligt men vi skrattade bort det. Men, tänk om bara en av oss hade suttit där. Då hade det inte varit lika lätt att skratta bort det.

Återigen bara en av många anledningar till varför jag är feminist.

"You're not an, an alien, I mean. Are you?" "Well I prefer the term not of this earth"

Äter glass och kollar på Roswell(!!!!!!111) Någon av er som är friska i huvudet som kommer ihåg den här serien?
Typ en av mina favoritserier, däribland Buffy, när jag var yngre. Och alltså ibland får man ju för sig att något man sett som liten är skitbra och så brukar det inte vara det. ROSWELL är asbra. ÄLSKART! Vilket är bra då det kan agera substitut för Supernatural som har blivit asbull :(

best day ever.


21 maj.

Igår dårå. Då satt jag och ett tretal kalasfina tjejer och käkade pizza, drack rött och lyssnade på Lilla Lovis som Laura skruvade upp lite extra så fort ett gäng killar gick förbi. Nivån på humorn låg väl kring orden kuk och kärringaklittan samt kring hur sköldpaddor låter när dem har sex. Förbannat jävla roligt, med andra ord.

19 maj.

igår agerade jag kompass till detta mansion mitt ute i ingenstans
BELLA fyller nämligen år idag och firade det igår
vi spelade beerpong. vilket jag sög på. det ledde till att vårt lag förlorade. FASTÄN vi hade överhanden hela tiden. så jäkla störigt. nåväl. inga sura miner... jo
snygga bitches.
vi spelade kubb. här ser man klart och tydligt vad som gick fel. tjejerna var inte alls koncentrerade och det ledde därför till DESTRUCTION!!!!11111
HAHAHA. SÅ JÄVLA KUL. SKA SMIZEA med ögonen och näsborrarna spärrar upp sig som fan. kul
haha
modell-matti. kul att när killar ska modella så tar dem upp handen sådär nonchalant lixxx.
coole philli
vi sprang i rapsfältet.
att springa i rapsfält är ju verkligen klyschigt fint. men min finaste kavaj är helt gulfläckig nuuu :@@@
KOLLA MEGAN FOX VAR DÄR.
accidents do happen.
HIMLA fin dag och kväll! En av de bästa det här året. Hade gärna varit utan slutet av kvällen. men fuck that nu.
FINT FINT FIIIINT.

"SÄTT DIG NER OCH GAPA STORT SÅ JAG KAN GOSA UPP KÄRRINGAKLITTAN I TRUTEN"

VÄRLDENS BÄSTA LÅT KLICKAKLICKAKLICKAKLICKAKLICKA

no one on the corner has swagga like us.

bilder via min tumblr.

text.

- Hur är det?
- Jodå, det är bra
(Fast egentligen så suger livet ganska mycket kuk. Likt en kuk som söker sig längre och längre ner, hopar sig problemen och samlas i en gråt i halsen. Men det enda som bubblar upp till ytan kommer genom tårkanalerna. Och det enda man försöker få fram är: "RETREAT RETREAT. FÖRHELVETE RETREAT!")
,hur är det själv?
- Hur är det?
- Jodå, det är bra,
(Fast egentligen så suger livet ganska mycket kuk. Likt en kuk som söker sig längre och längre ner, hopar sig problemen och samlas i en gråt i halsen. Men det enda som bubblar upp till ytan kommer genom tårkanalerna. Och det enda man försöker få fram är: "RETREAT RETREAT. FÖRHELVETE RETREAT!")
hur är det själv?

jesus henry christ.

häromveckan såg jag jesus henry christ. en smått fantastisk film samtidigt som den inte är något speciellt.
fin att titta på i alla fall :):):):):):):):)

fredag.

I fredags var vi ett gäng hos Anette och festade till det lite. Eller ja, alla andra förutom jag. Hade sovit tre timmar och var inte alls peppelipepepepepppepeppe.

ingen riktig våldtäkt.

Dokumentären "Ingen riktig våldtäkt" såg jag igår. Den handlar om "Sara", en tjej som blir våldtagen på en fest av tre killar. Den handlar om hur hon inte berättade vad som hade hänt för någon, om hur hon skämdes och om hur hon trodde att det som hänt henne inte var bilden av en "riktig våldtäkt". Om hur förövarna spred ut bilder över hela skolan och hur de skrev "Sara=Hora" på toaletterna. Den visar också vad ett antal ungdomar har för åsikter och syn på våldtäkt och om de som varit med om det. 
En klar röd tråd genom hela dokumentären är att ungdomarna gärna tar upp ansvaret för hur offret har klätt sig eller för hur mycket hen har druckit. Dem menar ju självklart att det är hemskt att bli utsatt för våldtäkt hur dem än har klätt sig eller hur mycket dem än har druckit. Men också att offret har ett ansvar. INGEN tog upp ansvaret som förövaren har. Alltså vett nog att skilja på rätt och fel. Detta visar en ganska klar bild på hur ungdomar ser på män och kvinnor, alltså att kvinnor är mindre värda än män (OFTAST är det män som är förövare och kvinnor offer, med det sagt förstår jag givetvis att män också "råkar" ut för sånthär och det behöver belysas ytterliggare!) och synen är fan helt jävla felvriden. I en våldtäkt är det förövaren som gör fel, som bör skämmas och som bör må dåligt. I en våldtäkt är det förövaren som ska ta ansvar för sina handlingar. Kvinnor ska kunna ha brösten upptryckta vid hakan utan att få ~skylla sig själv~. Män ska kunna fläkta runt med sina kukar utan att få ~skylla sig själv~ (eller ja, helst inte but u catch my drift) DU ska kunna få dricka dig pissigt jävla asfull (dock ej rekommenderat av doktorn, kan orsaka leverskador) utan att få ~skylla dig själv~
Jag blir så inihelvetes jävla förbannad på att detta inte är underförstått. Sen blir jag så inihelvetes jävla förbannad på de människor som säger att feminism inte behövs, att det är "bullshit", att feminister är dumma i huvudet osv.
Feminism behövs, för Sverige, eller nej, hela jävla världen har en äcklig och helt jävla felvriden syn på hur kvinnor och män ska vara och inte vara. Och tydligen har dem en FELVRIDEN syn på vem som bär ansvaret till en fucking våldtäkt.

i've got designerbags under my eyes.

hejjjjj. här sitter jag. helt nerkärad i Supernatural. så. jävla. töntigt. var först kär i Dean, har nu dumpat honom för Castiel. DET är ganska kul det här med de män jag finner sexiga/snygga i serier, dem är typiskt sånadära
machomacho män. och i verkligheten SPYR jag på sådana. HUR KOMMER DET SIG????????

wicked game.


ibland/mest.

ibland. inte alls ofta, får jag till en riktigt snygg bild på mig själv.
men mest ser jag ut såhär.

igår.

kuliga bilder. nä asfula. skitsamma, en fucking dokumentation över vad jag gör är ju typ obligatoriskt som bloggare.
vi åt mat, drack vin, körde till lund, prata med pojkar, åkte tillbaka, pratade allvar och kuligheter.
okej tackjhekj

stillbilder över valborg.

folkrekord i stadsparken med 20000 besökare. också den varmaste dagen i år.
kim & ullis
ullis & sara
felicia
markus & sara
bella
ullis & hampus
jag skrattar åt bella som var full
alltså ja
henrik
samir
niklas deckade lite när vi skulle grilla
fina sara.
allt som allt en kul dag som började och slutade för tidigt. alltså, inser ju nu att börja dricka elva på förmiddagen inte är min grej. MAN BLIR JU TRÖTT.

ett rörligt valborg.


københavn.

som redan nämnt, when saints go machine var utsålt, så vi käkade thaimat, köpte godis och cola och sen tittade vi på tre skräckfilmer, som inte var så läskiga. blev dock rädd för emil när han öppnade dörren 3 gånger.
dagen efter chillade vi ganska stenhårt, vi gick och handla ingredienser så att vi kunde göra hemmagjord pizza ex.
tinna diskar :):):):):)
sen tog vi en tripp till emils pappa som hade det finaste huset jag någonsin sett.
sen åt vi godaste pizzan, tittade på fina musikvideos, drack vin och hade en nostalgitur i form av gamla, svenska hiphoplåtar. kul kul

RSS 2.0