ravefest i juni.

OMG, har tydligen helt glömt bort att visa dessa bilder från Ullis födelsedagsfest i juni. Temat var iaf (ni har antagligen gissat rätt) JULAFTON.
 
 
 
 
 
SKOJA, det var rave. kul skämt. ja. ok. 
finns ej så mkt mer att säga. så jag lämnar er här. farvel bitches.

"man fucks woman, subject man, verb fucks, object woman. that's okay. woman fucks man. subject woman, object man. that's not so comfortable for you, is it?

The Fall, är en serie i, än så länge, fem delar (de ska göra en andra säsong) som handlar om Stella Gibson (spelad av Gillian Anderson), en kvinna som jagar en seriemördare. Man får följa både Stella och den här seriemördaren, hur de jobbar osv. 
Den är så bra, för den känns på riktigt. Tycker Stellas karaktär är någon man sällan eller aldrig får se på tv, hon har ingen sexistisk eller klumpig manlig partner, som man ofta ser i polisserier (NCIS, Castle, Jordan, Rättsläkare,The Mentalist osv.), hon har ingen partner alls. Hon är kall när hon säger till männen (som i ovanstående gifar) men hon blir inte hatad, hon blir respekterad. Är jättedålig på att formulera mig, men om ni älskar polisserier, så borde ni se den här, för den känns inte som någon annan serie alls!!!

FATTA.

Bästa låten just nu. Här kan ni läsa om hela projektet.

jay-z.

 

106.

Hej boys and girls. 
Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har jagat sexistiska kommentarer. YAY.
Amen seriöst så har jag det. 106 kommentarer hittade jag (dah, finns såklart fler) bland annat från den här sidan, den här samt denna. Om ni ej pallar klicka, så kan jag berätta att länkarna handlar om "Defined Lines", videon jag länka i föregående inlägg. Alltså en parodi på den vidriga låten Blurred Lines. Det är kommentarer om allt ifrån att kvinnor hör hemma i köket (X'''DDDDD) till att de kvinnor som är med i videon ska våldtas. Kommentarer om att kvinnorna inte är tillräckligt snygga för att kunna knullas, om att kvinnor i allmänhet inte är roliga, kommentarer om att kvinnorna ska misshandlas. Det finns dem som kallar kvinnor för djur, dem som säger att kvinnor har det svaga könet (jag skriver 'har', men dem menar 'är'), att feminister inte är kvinnor. Det finns kommentarer om hur männen i videon är "dickless" och "pussywhipped" för att de ställde upp på att göra videon. Männen (ja, män) skriver också att alla kvinnor är likadana, slynor som endast finns till för att tillfredställa dem (männen). Sen är det några stycken som beklagar sig över hur kvinnor sätter män i "friendzone", och att det faktiskt finns män som inte är dumma, som inte misshandlar eller våldtar (Cimon Lundberg-varning). 
Alltså jag förstår inte hur jag har orkat gå igenom alla dessa kommentarer utan att kräka upp mina inälvor, kanske för att jag är ganska van som den *internetQUEEN* man är. Jag vet faktiskt heller inte helt säkert varför jag gjorde det. Kanske för att ha något slags underlag.

 Argumenterade också häromdagen med några snillen (obs, ironisk) i kommentarerna under Defined Lines- videon. En visste inte riktigt vad han snackade om, försökte vara lite pedagogisk (så mycket det går med sköna snubbar) men det gick väl ej hem. En annan, tyckte att kvinnorna i videon var manshatare och inskränkta. Han störde sig mest på att de sjöng om att kastrera männen och hävdade samtidigt att Thicke, Williams och T.I inte sjöng om att ha sex med en tjej som inte samtyckte. Jag hävdar tillbaka om att de visst sjunger om våldtäkt och att Thicke själv till och med sagt det. Men han tycker ju ändå att det är värre att bli kastrerad än att bli våldtagen. För nu finns det verkligen ett hot om att män blir kastrerade om de går ute sent på nätterna. Det finns definitivt hot om att män vaknar upp av att de blir kastrerade om de druckit för mycket och däckat. Det finns definitivt ett hot om att män kan bli kastrerade när de går ut med utmanande kläder och får därför skylla sig själv. Eller? NÄÄÄÄÄ, just det. Att några feminister gör en parodi av låten där de nämner att de ska kastrera män är tamigfan helt jävla harmlöst när det ej händer på riktigt, när det inte alls är ett strukturellt samhällsproblem. Det är därför det gör mig så jävla äcklad över att det finns en glad jävla låt med upbeat fucking jävla tempo gjord av tre vidriga män, som objektifierar kvinnor och som sjunger om hur de FUCKING vägrar acceptera ett FUCKING NEJ. 
Så. Enjoy the sexists:
 
 
 
 
 

dagens tips dagens tips lalalala dagens tips

Ice Cream Girls.
Ice Cream Girls är en miniserie i tre delar som handlar om Poppy och Serena, som båda är i förhållande med sin lärare. Han blir mördad och Poppy får fängelse i 17 år men hävdar att hon inte mördat honom. Man får följa de båda tjejerna då och nu. Det som leder till mordet och hur det är efter de 17 åren som Poppy suttit i fängelse. Alltså sjukt bra serie. Den är tydligen baserad på en bok av Dorothy Koomson, som jag definitivt kommer läsa!
Se, se, SE!
 
Defined Lines.
Den här feta parodin av Blurred Lines. Om ni har missat att Blurred Lines handlar om våldtäkt, så vet ni nu. 
Den här parodin handlar om ombytta könsroller. Den blev såklart borttagen på youtube, på grund av att det är helt okej att sjunga och rappa om att kvinnor är objekt och att det är helt okej att våldta dem, men att det inte är okej om rollerna är ombytta. :)))))))))))) Som tur är lade någon annan upp den, hoppas den får vara kvar, sexist youtube.

RSS 2.0