tja. lgt?

HAHAHA HEJ. alltså. kommer bli *roligare* med blöggandet. just nu är d mycket p-lugg. men nästa vecka HAR JAG EN IPHONE (eller ja imorgon hämtar jag ut den) och då skaq jag fylla blogghelvetet med fettovärt vetande om mina sjukt intressanta vardag. det är väl det. 

GNUČČI.

Såg alltså GNUČČI med Laura igår. Vilken artist, vilken människa <333333333333333333 Sjuktnajsfuckingawesomeaskalas.

need a lot of space 'cause vagina's swag's big


teenagers having kräftskiva.

Var på en riktigt idyllisk kräft/köttskiva i fredags. Den innehöll bl.a mat i mängder, snaps i mängder, lekar (lag kött vann, yes!) dansa.. bada osv. Micket bra, 100 %

washing up.

hej vänner. i veckan har jag varit trött. pga skola. var ju först överlycklig (är fortfarande) över att få rutiner och pengar. men pengarna kommer försvinna så fort dem kommer in på kontot. har liksom precis beställt tre kursböcker för 760 spänn och ska köpa tre till. sen ska jag köpa månadskort för 580 spänn och beställa en iphone (nä, tänker inte skita i den, har väntat i över typ 10 år på en ny mobil, så det så.) 
så hejdå pengar.
sen har jag funderat över när tjejer (ja, främst tjejer) putar med läpparna så ser dem ut som att dem luktar på något riktigt räligt (äckligt för ikke-skånebor)
och igår på rebecca och fionas konsert i malmö kom en kille och kände sig tvingad att 1. peta på min haka. 2. kommentera att den fanns där. SÅHÄR ÄR DEN. FÖR ALLMÄN BESKÅDNING. SKA FIXA EVENEMANG SÅ ATT HELA MANSSLÄKTET KAN KOMMA DIT OCH KOMMENTERA OCH PETA PÅREN. 
Nä, men liksom passa er annars kväver jag er med den.
 
OBSOBSOBSOBSOBSOBS!!!!!!!1111111
LYSSNA PÅ DEN HÄR GAMLA LÅTEN MEN SOM INTE ALLS LÅTER SOM EN GAMMAL LÅT: 

analyse.

Det här med att analysera...

 

Fyfan vad jobbigt det kan vara. Nu när jag varit arbetslös i ett år, har jag haft all tid i världen till att lära mig analysera (Mest tack vare Lady Dahmer). Pratar givetvis inte om kärlek och killar och sånt, ”Nu gjorde han så, vadå gillar han mig nu?!?!?”. Nej, för fan. Pratar om feminism, normer och strukturer.
  En grej jag har svårt för är att analysera musik och film. Jag gör det givetvis (nu mer medvetet) ändå, men vill inte låta det styra om jag tycker om filmen/musiken eller inte. Ta till exempel Tyler, The Creator,  hur kan jag, som feminist, tycka att hans texter är bra?! Han sjunger om att våldta gravida kvinnor och att sen säga till sina kompisar att han hade en trekant. Eller om han rappar om någon han inte gillar, kallar han alltid hen för faggot osv. Men jag tycker ändå hans texter är fantastiska (inte just de texter om att knulla gravida) kanske just för att han har en skön ”I don’t care what you think” –attityd. Hans motto är att skita i vad andra tycker, att man ska göra det man älskar att göra så länge man är lycklig. DÄRFÖR gillar jag honom (Känns som att jag försvarar mig..!?)!
  Igår såg jag klart Freaks and Geeks och tyckte serien var underhållande, men egentligen inget att höja till skyarna (felåt bloggvärlden). Jag gillar att dem tog upp ämnen som inte hör till normen t.ex homosexualitet, jämlikhet, sex innan äktenskap för tjejer är fel etc. Men en grej som stör mig något så fruktansvärt är de här tre nördarna, som en dag blir kompisar med den nya tjejen på skolan och ska genast dra sticka om vem som ska få henne. Som att hon är ett jävla objekt. Nu utspelas detta 1980 så det är ju en helt annan tid, men det känns inte som att dem belyser hela det där ”friendzone”-problemet för att man ska tycka det är fel, vilket dem har gjort med det andra. Liksom dem är ju jättesnälla, varför får inte dem några flickvänner?!?! Janä, behandlar man dem som objekt är det jävligt svårt. Förstår ni vad jag menar?!?!

 

Men det blir fan fettjobbigt att analysera. Man blir trött på sig själv också, bra då att Lady Dahmer finns så att man slipper tänka ibland alltså.


mjau, katt med svans.

kolla så goooooosi. man vill ba käka uppna!1

SPICE UP MY LIFE.

hej bloggen. mitt nya liv börjar snart. är så excited!!!!!!!!111 fattar ni?!?! rutiner, pengar, nya människor osv. 
har aldrig längtat så mycket till höst som jag gjort i sommar. ska nog låta detta sjunka in lite. ÅTERKOMMER <3

bryllup.





Såhär såg lördagen ut. En hel dag fylld med eufori och solsken. På kvällen blev jag dålig på att fotografera, men tvivlar på att bilderna blivit presentabla pga för mycket öl och vin. Bästa dagen. Bästa paret. <3

bryllup.

I lördags var jag på världens finaste fest för världens finaste människor.

girls girls girls

 

*skojzigtjej_91*

i torsdags publicerade jag den här bilden på gifyo, genast ploppade det upp meddelanden som löd "mhm u so hot u make me so horny whats u skype name?" så jag svarade med den här bilden:
det funka. "your best bet is to stay away, motherfucker"
 

möhippa.

i torsdags åkte jag till köpenhamn för att gå på möhippa.
här är tinna i sin snygga utstyrsel efter att ha blivit lite överraskad. såhär såg hon ut: :OOO

Efter bubbel, ett antal skålningar och många "woooooohoooooo" begav vi oss iväg till vår första aktivitet.
BOWLING. WOOOOOOOHOOOOOOOOOO.
Här är Tinna aka Superwoman.
Efter att jag kommit tvåa på bowlingen (JADDDDÅ) köptes det pölse till Tinna och sen gav vi oss iväg till 
vår andra destination för dagen. (det var VÄLDIGT SVÅRT att hålla käften om vart vi skulle inför Tinna, så flera av oss klanta oss flertal ggr...)
Laura var så fräck att hon tog med sig sina bowlingskor. 
Det skrattade vi åt. HÅHÅHÅHÅHÅHÅ SÅ SKOJ.
Tinna, helt ovetande om vad som vänta henne.
HÄR, fick hon reda på att vi skulle ......
SPELA PAINTBALL. DUNDUNDUUUUUUUN.
Vi spelade mot Emils svensexegäng så de fick pussa på varann lite :'))))):'''''')
Sedan kom vi hem till Louise, som hade pyntat så jävla fint och lagat middag och allt. Så jävla fint å bäst!
Här ser vi ut att vara rejält uttråkade. Det var vi inte, vi var i matkoma + trötta och möra från paintballen.
MEN VI LADDA UPP IGEN. Shotrundor på diverse barer. Bl.a en fjortisbar där verkligen ingen av oss passade in (OBS! Ej den baren vi är på på bilden), men jag livade upp genom att sjunga högt och dansandes fult till HEY YA med Outkast.
Sen fortsatte natten med ännu mer shots, ännu mer öl och diverse snuskgubbar. Klockan fem var vi i ett tomt Lund. Stackars mina fötter. Dem och mina ben har fått stå ut mycket i veckan. NÅVÄL, EN CPGRYM DAG. SÅ SÅ SÅ SÅ KUL. Om en vecka äre ALL IN på bröllopet :D:D:D:D:D:D:D

RSS 2.0