tjejjouren.

hejhopp, är cirka världens bullaste bloggare. nåväl. min helg började i torsdags, vi vart ute på öst göta nation, möttes av att ALLA på dansgolvet gjorde en koreograferad dans till låten facka ur med de vet du, hade aldrig hört låten innan så jag skrek: FIRE. förstod ej svengelskan riktigt, men var ju full :):):):):)
i fredags gjorde jag verkligen INGENTING, var mest nervös. FÖR IGÅR (lördag) OCH IDAG VAR JAG PÅ GRUNDUTBILDNING PÅ TJEJJOUREN I LUND. alltså har ju haft några nyårslöften dårå, bl.a dokumentera mer, vilket jag verkligen SUGÄR på och så då att göra något konkret och vettigt för att hjälpa tjejer som lever i patriarkatet istället för att PRATA OM ATT DE GÖR DET. såååååå, är alltså nu utbildad jourmedlem i tjejjouren och ska sitta och ta emot samtal och chatta med tjejer från hela sverige och förhoppningsvis hjälpa dem med allt de vill prata om.
kände verkligen att dessa 12 timmar bara var så jävla givande, så lärorikt och att det fanns lite dunkiryggen-jargong som är ovanligt för mig när man vanligtvis blir bemött som att man vore pesten när man diskuterar jämställdhetsfrågor.
 
har annars sett en oväntad vänskap idag och dog av finhet och böl. och i veckan sträcksåg jag LES REVENANTS på svtplay, vilket var awesome, trodde bara det skulle vara en kort serie men det kommer en ny säsong nästa år *längtarredanlolskojafaktisktnäellerjolite*
 
bloggar typ ej för det enda jag gör är att 1.spela candry crush 2. plugga 3. kolla på serier 4. se ut som på ovanstående bild 24/7 och man måste ju va snögg för å kunna blögga.
 
 
/hejdåvisestypomtvåveckorigenomdethäntnåtspännandedåtroligtvisinteleverettganskaohändelseriktliv

unicorns
Postat av: MANDA DA MANDA

gud vad jag blir glad över ditt engagemang!

2013-02-11 @ 20:19:41
URL: http://mandadamanda.blogspot.com
Postat av: m.

Grymt med tjejjouren!

2013-02-19 @ 19:39:46
URL: http://an0rakcity.blogspot.com

kommentera inlägget här

Unicorn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0