room 237.

Har precis sett klart dokumentären om Stanley Kubricks film The Shining, Room 237. Snacka om konspirationsteorier. The Shining kan bl.a handla om massmord av indianer, förintelsen, att Stanley Kubrick hjälpte till att fejka månlandningen etc. enligt vissa människor som blir intervjuade i dokumentären. Men det är så jävla intressant med konspirationsteorier, jag menar dem hämtar ju inte dem från tomma intet, det ligger ju nåt bakom dem. 
Jag har sett The Shining ett flertal gånger innan jag såg den här dokumentären och fattade typ inte vad den egentligen handlade om, så jag tänkte att Room 237 skulle ge mig svar. NOPE. DID NOT!
Men fettintressant dokumentär om man gillar Stanley Kubrick, konspirationsteorier och fina bilder.

unicorns

kommentera inlägget här

Unicorn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0