Be.

 
 
 
hej / ledsam_tjej_:91
 
Nej, skoja. Är bara jävligt trött. Jag håller nämligen på att prokrastinera en massa, det tar nämligen på krafterna. Mest på tankekraften....
 
Nåväl, idag läste jag ut sista boken i trilogin The Hunger Games. Någon som läst och kanske då också förstår min tomhetskänsla när den var slut?? För jag förstår fortfarande inte alls vad som hände och varför :((( 
 
Blev också arg på Jan Björklund idag, specifikt just HAN. Nej, men. Läser ju matte 2b, som det nu så fint heter, 100 timmar på en termin och innan läste man 50 timmar matte på TVÅ terminer. Sånivet, matteläraren ruuuuusar igenom alla genomgångar och när hen är klar med en genomgång har man knappt hunnit ta upp boken. Detta ledde då till att fyra av ca 15 stycken blev godkända på första matteprovet, På omprovet blev bara EN godkänd. En tjej började gråta och jag tyckte så FÖRBANNAT jävla synd om henne. Detta är en tjej som läser upp matte b för att kunna komma in på sjuksköterskeprogrammet, hon är med på ALLA lektioner, sitter ,utöver lektionerna, på mattepoolen och räknar, räknar, räknar. Hon fick 6 poäng på provet. Detta är liksom en sjukt ambitiös tjej och om inte ens hon klarar det så äre fan kört. Och man kan inte beskylla lärarna för detta, de följer en läroplan och hen måste vara exakt lika stressad som vi att hinna med att lära oss allt det vi SKA ha lärt oss i slutet av terminen. Men det verkar till synes helt jävla omöjligt.
// I. AM. NOT. A. ROBOT.
 
 
FÖR ÖVRIGT
1. TIPSA MIG OM BÖCKER JAG KAN LÄSA!!!!!!11 
2. DELA MED DIG AV DINA BÄSTA PLUGGTIPZ ÄRU SNÄLLER.
 

unicorns
Postat av: rainbowtrout.

åhh gud, matte måste vara djävulens påhitt. eller nåt. hoppas det ordnar sig!

läste också alla hunger games-böckerna för ett tag sedan, känner att jag måste typ.... skriva ett blogginlägg om alla känslor jag har.
andra böcker som är bra: vindens skugga och ängelns lek av carlos ruiíz zafón och extremely loud and incredibly close av jonathan safran foer!

2012-10-22 @ 21:35:37
URL: http://rainbowtrout.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du ska få låna 50 shades of grey sen av mig ju!!!

2012-10-23 @ 02:25:37
Postat av: Tinna

Du ska läsa hypnotisören av lars kepler och hans andra böcker, dom är så sjukt bra.

2012-10-23 @ 10:18:14
Postat av: Mehran

hej jag hittade nyss hit...mitt tips är att...

(jag har några frågor först för jag har inte läst din blogg tidigare så jag kanske antar onödiga saker vilket jag inte vill göra)

ja, för det första måste du ha kursen i baggaget för något postgymnasialt ämne som du vill söka? vad är det du vill söka?

annars, om du måste ha kursen och det är jättekämpigt, kanske kolla om du hittar nån privatlärare? typ yngre universitetsstudenter i matematik som kan lära ut för en billig peng. dom brukar vara sköna och vilja lära ut till andra för man som mattestudent lär sig av att lära ut till andra.

jag är själv matematiker och kan inte "leva in mig" i hur det är att ogilla/ha svårt för/hata matematik, men självklart "förstår" jag fenomenet eftersom när jag växte upp var jag typ enda i min kulturklass som gillade matte...och sen hör man alltid om folk som hatar matte.

mitt andra tips. boktips. en pytteliten bok som heter "den blinda ugglan". den handlar om en ensam man och hans fantasier/drömmar/flashbacks/minnen om en kvinna som är/var hans fru/älskare eller man vet inte. man vet inget alls. han hallucinerar sig fram i hela boken och ser "mönster" överallt.

mer ska jag inte säga. ha en trevlig dag hoppas det gick bra med matten

2012-11-18 @ 15:32:16
URL: http://tlitliltzin.blogspot.se/
Postat av: becca

läs never let me go !!

2012-11-21 @ 14:53:35

kommentera inlägget här

Unicorn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0